ספרו החדש של אביב גבע, מחבר רב-המכר 'האביר בן זונה'

"לבד מילדים ושמחות ברורות ומובהקות אחרות, כל רגעי האושר בחיים שלכם לא משתווים ליממה אחת, בחיים בהם אתם חיים את החלום."


*


'הזמנת לי?' נתקבלה הודעת טקסט במכשיר הסלולרי שלי.

'עכשיו', מיהרתי להשיב.

'מעולה', היה כתוב עם חיוך ולב.


מורן... אל תעשי את זה עם הלבבות עכשיו... פליז פליז ממך, אני מבקש. החזרתי חיוך קורץ, שזה תמיד אחלה של תשובה לכמעט כל דבר. היה כיף? חיוך קורץ. אתה מגיע? חיוך קורץ. אמא שלך מתה? חיוך קורץ עם מועד הלוויה. סתם... אני במצב רוח מעורפל מאוד, תבינו אותי. נוסע אל הלא נודע, בתחושה של כלום, עם שק של כבלי אהבה שנתלה מכתפיי הדואבות. החבר הכי טוב שלי לצידי, ואהבתי הנכזבת מזה שלושה עשורים על ליבי. ועכשיו אני צריך ממש לנסות ולהידחק בחרך הקטן שביניהם ולתפוס מקום של כבוד, תנאי פתיחה קשים ביותר לכל הדעות. עד כמה זה היה אמיתי ביניהם לעולם לא אדע. אני רק יכול להניח, לדמיין. לדמיין שפעם הוא חיבק אותה והיא אותו, הם שכבו במיטה ולחשו מילים קטנות אחד לשני, היו באינטימיות, היא אהבה אותו והוא אותה, ומעבר לכל - הוא זיין אותה מלא פעמים."


*


"אביב גבע ממשיך להפנט את הקוראים בעלילה ייחודית וכלל לא קונבנציונלית. מנהל דיאלוג עם הקוראים, מעלה תובנות ושאלות ברומו של עולם, גורם לקוראים לפשפש ולתהות על דברים מהותיים. הרגשתי שאביב הוציא אותי מאזור הנוחות שלי, מתח עד הקצה את הגבולות שלי. הספר רווי בסקס, נועז וחשוף בתיאורים בוטים וגרפיים, אבל מהיכרותי את סגנון הכתיבה של אביב ידעתי שהכל מכוון בכדי לערער את הקוראים. אביב שם לנו מראה על חיינו. זהו לא ספר רגיל - זהו מדריך לנבכי הנשמה." סקירות ספרים שרה רחמיאל ⭐⭐⭐⭐⭐


"פאטל", בבסיסו, הוא רומן המקיים דיאלוג עם קוראיו. הוא בעל איכויות פורצות דרך בבחינת הזהות האנושית הקולקטיבית והוא חשוף מאוד, תעוזני, וטומן בחובו סיפור רחב-יריעה אשר דרכו משתקפות סוגיות רבות-ערך ומהותיות מאין כמוהן בעת הנוכחית. גבע איננו סופר המקל ראש בקוראיו, במושאיו ובתכניו, כי אם לוחם חופש – מן הסוג האמיץ והנחוש ביותר, הלוקח את קוראיו מעבר לגבולותיהם הקיומיים-האישיים ומותיר את הקורא המום מיכולותיו הווירטואוזיות לחדור אל עובי עומקיהם ונבכיהם של גיבוריו וגיבורותיו. זהו אחד הרומנים החשובים, החכמים, המעמיקים, המסוגננים והמכוננים אשר ראו אור בעברית – משך כל הדורות. יצירת אמנות החורגת הרבה מעבר לגבולות ההגדרה 'ספר'." "חי תרבות" ⭐⭐⭐⭐⭐







Similar Products

2456811223090369984

Add a review